Bratislava 12. januára (TASR) – Bratislavský magistrát našiel dve desiatky miest v hlavnom meste, o ktorých si myslí, že by tam mestská polícia mala dôslednejšie kontrolovať vodičov a ich jazdu autom či parkovanie. Ešte minulý mesiac tak poslal náčelníčke polície list. Radnica v ňom menuje lokality, kde by mala polícia kontrolovať, či autá nestoja na chodníku, alebo nejazdia po cyklopruhu. Mesto chce takto chrániť cyklistov a peších.
Na Pribinovej ulici treba kontrolovať a sankcionovať nelegálne parkovanie áut na chodníkoch, lebo je tam zóna so státím povoleným len na vyznačených miestach. Na Štúrovej či Špitálskej ulici by mala zase polícia kontrolovať a pokutovať nelegálne parkovanie áut na cyklopruhu a na Radlinského zase odstavovanie áut na chodníkoch i zeleni. Na Vysokej ulici by si mala polícia posvietiť na to, že vodiči tam parkujú nesprávne. Aj to uvádza mesto v liste, ktorý podpísal ešte predchádzajúci primátor Milan Ftáčnik.
Bratislavský magistrát argumentuje, že chce podporovať nemotorové spôsoby dopravy a zvyšovať bezpečnosť cestnej premávky. Vymenúva aj ďalšie lokality, napríklad Dunajskú ulicu, Malý trh, Dvořákovo nábrežie, Košickú ulicu, Námestie SNP, Viedenskú cestu a priestor pod Mostom SNP, Námestie slobody, Mýtnu, Belehradskú, Karadžičovu, Páričkovu, Obchodnú, Šancovú, Klobučnícku ulicu i ulice pod Slavínom. Na nich má napríklad polícia kontrolovať státie na chodníku bez vynechania priestoru pre chodcov, státie na žltej čiare, na priechode pre chodcov či v križovatke.
Pri každej lokalite mesto policajtov upozorňuje, na aké porušenia pravidiel cestnej premávky tam majú dávať pozor. Hovorca bratislavskej mestskej polície Peter Pleva hovorí, že hliadky to už robia. "Hliadky mestskej polície predmetné veci riešia v rámci bežného výkonu služby, samozrejme, v súlade s príslušnými zákonnými normami," reagoval pre TASR.
Mesto tiež žiada od polície, aby nekonala len vtedy, keď má podnet od občanov, žiada rýchlejšie reakcie i to, aby podľa vyhodnotenia pripomienok ľudí prispôsobila miesta intenzívnej kontrole. "Tak, aby nemuseli občania volať pravidelne mestskej polícii na to isté miesto," vysvetľuje mesto. Zvýšiť sa má podľa radnice i vzdelanie a znalosť legislatívy mestských policajtov v oblasti nemotorovej dopravy a počet hliadok na bicykli.
0